zondag 24 februari 2013

Haken voor een kleintje

Vanavond gegeten met M en J, en hun dochters V en S, zij waren jarenlang de meiden waar ik wekelijks op mocht passen.
Maar dan hebben we het over meer dan 25 jaar geleden. En altijd hebben we met zijn allen contact gehouden, ik heb fijne herinneringen aan hen, aan hun ouders, en zij aan mij.
De pannenlap was voor V, voor het nieuwe huis wat zij en haar vriendin gekocht hadden.
Maar het gaat op die avonden over het leven, iedereen is erg betrokken bij elkaar.
Daarnaast is er op één of andere manier enorm veel lol, een onderwerp wat de hele avond terugkomt, en voor de buren zijn het erg luidruchtige avonden.
Eigenlijk voelen zij als familie, als een soort broer en zussen voor mij.

De oudste dochter S is zwanger, ja echt waar.
En ik word er zelfs helemaal blij van en verheug me er op. Steeds nieuwe generaties bij ons clubje.
Mijn haaksels worden gewaardeerd, dus na een periode ontslag-frustraties weghaken heb ik nu een echt doel.
Zij wil heel graag een granny deken voor het nieuwe kind. Jippie!
Kleurtjes uitgeozcht, proeflapje gemaakt, en ik kan aan de slag.


Heb nog 20 weken de tijd. Om heel veel kleine vierkantjes te haken,en aan elkaar te maken.
Hoeveel? Ik denk ongeveer 80. Dat is 17 weken haken en 3 weken aan elkaar maken.
Dus ongeveer 5 vierkantjes per week.
Nou dat moet lukken.
Heb er zin in!
En dat hadden we allemaal vanavond, zin in een klein nieuw mensje wat in een bijzondere familie geboren wordt.

Ineke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten