vrijdag 4 april 2014

Ella Bella

Vandaag kleuters. Ik wilde met de kinderen een verhaal verzinnen over Ella Bella.
De kinderen zochten een aantal voorwerpen uit die ik in het verhaal zou verwerken
(lijmpot, houten blok, krukje, ring).
Het ging over Ella Bella, zij woonde met haar papa, mama en twee grote broers in de Lijmpotstraat.
Ze had een grote olifant, Ollie Bollie. En zo verder. ..
Samen met de kinderen (en juf A) maakten we het verhaal.
Daarna werden er grote tekeningen bijgemaakt met oliekrijt en ecoline.
Komende vrijdagen ga ik hier zeker mee door, de kinderen deden zo leuk mee met verzinnen en vertellen. Het was echt bijzonder. Ella Bella gaat nog veel meemaken.

In de pauze vond H een lolly papiertje, daarin verzamelde ze allemaal piepkleine bloemetjes.




Van die kleuters kreeg ik weer zoveel energie!
Gelukkig had ik dat nodig om mijn lieve vriendin te verhuizen naar haar nieuwe thuis.
Onze grote zonen, haar grote dochters en alle grote vrienden van de kinderen deden het zware werk.
Echt bijzonder.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten