vrijdag 29 december 2017

Weer genieten in het Stedelijk

Vandaag waren we in het Stedelijk museum en bekeken we de basis collectie.
Na de grote verbouwing van het Stedelijk was ik er niet meer geweest.
We  besloten juist de collectie weer te bekijken die we kenden.
Toen ik 16 was bezocht ik het Stedelijk voor de eerste keer met de afstudeerklas havo- beeldende vorming (Dagje Middelburg- Amsterdam).
We kregen lessen en opdrachten en dat is de manier om kunst niet meer te vergeten.
Dagjes Amsterdam met Zeeuwse vriendin zoals Ingrid van Ingthings.nl.
In studententijd bezocht ik het met vriendinnen( vanuit Utrecht).
Later met Bas, toen met dochter van vriendin.
En natuurlijk later ook met mijn eigen jongens.
Vandaag genoot ik zo van het prachtige werk van Newton en prachtige werken uit de jaren 50 en 60.
Kortom.
Gaan! 
 

 





2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige werken. Heel inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig !! toch maar een keer naar Amsterdam dan ook al heb ik een hekel aan de drukte ... En ik heb ineens met terugwerkende kracht spijt dat ik ook geen creatief eindexamenvak heb gekozen op de havo!! Gr. Edith Jonker

    BeantwoordenVerwijderen