donderdag 22 februari 2018

Pitou

Al twee weken vooral op de bank. Niks aan te doen.
Maar onze Pitou heeft goed in de gaten dat er wat is.
Ze ligt de hele dag op, naast, tegen me aan.
En soms duwt ze met haar achterkant het gipsen onderbeen weg.
Ze weet dat dat onderdeel de oorzaak is van mijn passieve gedrag.
Ze verhaart enorm, vreselijk.....
Maar de zorg van haar om mij is deze weken echt bijzonder.
En zij weet niet dat ik nog weken vooral bankzitter zal zijn.

Ik weet het, ze had een moeilijke start,  durft nog niet met anderen uit te gaan, ze plast alleen als ze door ons wordt uitgelaten.
Maar tegenwoordig vindt ze bezoek leuk. Dus dat enthousiasme moet nu weer afgeremd.
Het is echt opvoeden.....En dat zal nog wel even zo blijven.

Voor nu, een vriendinnetje.

1 opmerking:

  1. Een hond naast je is ook leuke afleiding voor die lange zit/ligdagen.Verwen elkaar

    BeantwoordenVerwijderen