zondag 15 juli 2012

Kleine dingen

Ken je deze nog?
Lees er vandaag ook over bij  ing-things.

Wees bevriend met kleine dingen
Met een bloemetje dat bloeit
Met de vogeltjes die zingen
Met een vlindertje dat stoeit
Met de warme regendruppels
En de held're zonneschijn
Wees bevriend met kleine dingen
En je zult gelukkig zijn

Dit versje is in de jaren zeventig vaak geschreven in poëzie albums die we toen allemaal hadden.
Het klopt natuurlijk wat er staat, maar toch zijn dit soort spreuken of versjes vaak dooddoeners.

Neem deze: 'Deze dag nemen ze ons niet meer af', en dan gezegd als het opeens een dag mooi weer was.
(bleh)

Toch ben ik echt van de kleine dingen; op mijn bijzondere zeiltocht was er nog iemand aan boord.

Een kleine waterslak, een klein vriendje aan boord. Terwijl ik genoot van de held're zonneschijn, watervogels om me heen zomerliedjes zongen, en waterdruppels warm werden in de zon, en waterbloemen volop bloeiden genoot ik erg van dit kleine vriendje en vergat even het grote leven en voelde me gelukkig.



Och jee, nu doe ik het zelf ook.

Ineke

Roept B net ook nog uit de tuin: 'Ien een hele mooie vlinder!'

1 opmerking:

  1. heel mooi klein lief slakje. Zit helaas op mijn terras onder de kunstofplanken waarONDER water blijft staan. Daar tieren ze blijkbaar welig. Als ze daar blijven vind ik alles best. Ze gaan echter tussen de planken omhoog en eten uitgebreid aan mijn viooltjes (en ze lusten vast ook nog meer planten). Ik heb me een tijd afgevraagd hoe ik toch aan waterslakken kom op mijn terras (3,5 meter boven de grond.... maar onder de planken dus. Ik ben dit nog niet eerder op internet gevonden dat waterslakken viooltjes eten... maar bij deze dus

    BeantwoordenVerwijderen