zaterdag 4 mei 2013

Stadsmens

Soms zie ik een huis.

En dan kan ik me helemaal voorstellen dat dit mijn huis was.
En dat mijn eigen kamer, atelier, de kamer is met die openslaande deuren naar het balkon.
Dat ik daar dan met die deuren open fijn zit te verzinnen, tassen naaien, studeren, of gewoon te zitten.
Want wat je niet op de foto kunt zien maar wat ik wel weet is dat je dan uitkijkt over het water, en op het haventje van Vreeswijk.
En als er iemand op bezoek terwijl het buiten enorm hard regent dan staat hij droog als hij aanbelt.
En zo fantaseer ik soms over leuke huizen, waar dan van alles is wat ik nu niet heb.
Dit huis staat in een dorp, en ik kan me niet voorstellen dat ik in een dorp zou gaan wonen.
Ben een stadsmens maar houd erg van natuur. Wij wonen in een buitenwijk van Utrecht, 10 minuten fietsen van het oude Utrecht. De natuur kan ik in de omgeving van Utrecht goed vinden, dichtbij zelfs! Net als de Dom, de oude stad, de grachten, al die verschillende mensen.

Ineke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten