zondag 19 mei 2013

Waterstaren

In water kan ik uren kijken en wegdromen. Zo ook bij een plas in de tuin in Schagerbrug.
Daar waren we in een B&B, 'Aan de grote sloot' (een aanrader).




Deze slak zwom heel zwoel door het water, ik heb hem even goed bekeken.
Zo mooi, hij zwom met wel acht verschillende soorten door het watertje waar ik bij zat.

In gedachten voerde ik een gesprekje met hem.
Of hij het begreep waarom de ene mens ongeneeslijk ziek wordt en de andere mens niet, en of dat in de onderwaterwereld ook zo was. Hij zei niks, maar ik wist het. Het is overal zo. Je weet niet wat er op je pad komt en je hebt het ermee te doen.
En volgens mij doet zij het heel goed, en wij ook, en ook samen. En daarom werd het zo'n fijn weekend.
'Goede reis' zei ik tegen de slak toen ik hem in het water liet zakken.
En er borrelde een luchtbelletje omhoog . . . . . .

Ineke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten