dinsdag 25 juni 2013

De vijfde klas

Herinner me opeens groep 7, toen ik kind was heette dat de vijfde klas. De meisjes hadden handwerkles terwijl de jongens timmer les kregen. Ik kon al haken, breien en borduren. Deed al die opdrachten snel en netjes. De andere meiden worstelden, mopperden, en waren echt vervelend tijdens de handwerkles.
Verschillende keren heb ik gevraagd of ik mocht leren zagen en timmeren bij de jongens.
Maar helaas dat kon echt niet.
Gelukkig zat ik op scouting (ja echt waar . . ) en daar was geen verschil tussen jongens en meisje. Ik leerde knopen, zagen, timmeren. En prachtige keuken en meubels maken met palen en touwen.
Weer even terug naar toen ik 11 was, ik schreef ook altijd mijn naam met dikke versierde letters.
De groep waarin ik nu stage loop is daar ook heel erg mee bezig. En ik kreeg twee prachtige tekeningen.
Van twee hele lieve leerlingen.



Enne. . . in deze klas zijn jongens en meisjes met deze namenschrijverij bezig!
Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten