maandag 3 februari 2014

Voetschilder

Dit kaartje vond ik bij de kringloop.



Ik houd heel erg van stillevens. Zo rustig en gedetailleerd.
Ook houd ik erg van deze bloeiende planten: de primula.
Vooral de soort met de lange bloemstelen en rondere bladeren. Ik houd helemaal niet van planten die langzaam groeien en die je dus bijna niet ziet veranderen. Deze plant maakt steeds nieuwe bloemen, je ziet ze piepklein opkomen tussen de bladeren en groeien uit tot deze prachtige bloemen.

Ik vroeg me af wie het geschilderd had, en wat bleek? Het was geschilderd door een voetschilder.
Huh!? Iemand die met een kwast tussen zijn tenen, zonder handen, zoiets prachtigs kan schilderen?
Vorige week heb ik de kaart naar een jarig vriendinnetje gestuurd, kan de naam van de schilder hier niet meer noemen.

Heb zin in een huis vol primula's.
Ineke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten