woensdag 8 maart 2017

Vliegbeesten

Thema Kunst en Vliegwerk bij de kleuters. Dus ik maakt Vlien het Vliegbeest,  hing haar op in de klas en vertelde de kinderen een verhaal.
Vlien was een beetje alleen en wilde heel graag vriendjes.
Die gaan de kleuters de komende weken maken.  Als basis een houten vork/spatel Ze binden daar met ijzerdraad, elastiek, touw plukken schapenwol aan vast. 
Daarna natuurlijk vleugels en poten en wat ze ook verzinnen.
Daar ging het deze week om.
Verzinnen. Ik vertelde dat ze alvast een tekening konden maken van hun vliegbeest.  Zo werken kunstenaars ook.
Dus er ontstonden allemaal ontwerpen.
Zo prachtig, natuurlijk wordt dit vervolgd.
De vliegbeesten zelf verdienen ook een blog.

6 opmerkingen:

  1. Tot zover is het al prachtig en dit zijn nog maar de tekeningen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk en wat zal je genoten hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend. Ik hoop dat onze kleindochter Elise ook zo'n creatieve juf heeft. En anders kijk ik af en toe bij jou voor inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In de klas zag ik al heel wat mooie beesten hangen!
    Bekijk om je weer zo dichtbij te hebben Ien!

    BeantwoordenVerwijderen