zondag 16 april 2017

Net als de dame met de groene jurk

Ze kijkt rond maar zit goed in haar lampion. De dame met de groene jurk.
Een fijne plek om te associëren.
Zo voel ik me vaak. Allemaal gedachten lijntjes, alle kanten op en tegelijkertijd ook genieten van gewoon 'zijn'.
Hoe moeilijk het ook soms is om zorgen aan de kant te zetten.
Als ik denk verbind ik van alles en ga ik linksaf en hup rechtsaf.
Ik praat 'bij groot enthousiasme' ook soms zo (hakketakken noemen vriendin M en ik dat dan, beide zijn we daar heel goed in).
Zelfs als ik bezig ben stap ik regelmatig over op andere dingen.
Kennen jullie dat?
Je ruimt was op, ziet een boek loopt daarmee naar de kast,besluit de kast te stoffen,etc
Uiteindelijk is het restje was dan blijven liggen.

Bij het verzinnen en creatief zijn is het heerlijk zo te denken. Een raamwerk waar ik vrij alle kanten op kan denken en het idee steeds beter wordt.

Kortom, dat raamwerk geeft goed weer hoe mijn gedachten gaan. Gelukkig zit er een grote vrije opening in.

6 opmerkingen:

  1. Mooi verwoord en in beeld gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken dit helemaal. De creatieve vrijheid noem ik het. Soms lastig in het gewone leven, maar handig als je achter je werktafel gaat zitten. Je hebt het mooi weergegeven.

    BeantwoordenVerwijderen