woensdag 13 september 2017

De dag heeft mooie plannen

Afgelopen week had ik zo'n dag.
Een dag met mooie plannen.
Ik begin pas aan mijn plannen als andere dingen gedaan zijn, en dat duurt te lang.
Alsof ik orde in mijn hoofd creëer door eerst allerlei andere dingen af te maken.
De vaatwasser, de was, de vouw, opruimen, boodschappen, de hond, mail,
Maar ook een kaart sturen naar vriend van manlief die opeens heel ernstig ziek blijkt,
een praatje met een buurman over de ontwikkeling en zorgen over zijn vrouw met dementie, 
een pakketje sturen naar een oud collega die 75 jaar wordt deze maand,
bellen over mijn telefoonabonnement,
korte koffie afspraak ( ik had immers mooie plannen)
een afspraak maken voor de aanleg van de Slimme meter,
drie kilo tomaten verwerken tot verse tomatensoep,
stofzuigen en dweilen,


Uiteindelijk was de dag voorbij en had ik niks met de mooie plannen gedaan.
Zo gaat het vaak.
De volgende dag moet er weer van alles voordat ik aan de plannen begin.

Ik weet dan weer zo goed waarom werken op locatie prettiger is.
Dan ga je erheen en kun je niks anders doen dan wat je van plan was ( de plannen).
En thuis kun je dan terugkijken op de uitvoering van die plannen.
Dus ooit een atelier op locatie, dicht bij huis.





Dat je  die bij de afsluiting totaal anders was gelopen.

1 opmerking:

  1. Je zou met jezelf "werktijd"kunnen afspreken. En streng controleren,net als een chef.

    BeantwoordenVerwijderen