vrijdag 15 september 2017

Klein geluk

Deze zin op de kaart vind ik altijd fijn te lezen.
De kaart is van @zijschrift: een Utrechts collectief van 4 vrouwen wat poëzie kaarten maakt, eens per maand schrijft en soms zelf een nieuwe serie drukt. 

Klein geluk.
Als je oog hebt voor klein geluk dan worden de grote dingen van het leven lichter.
Als je lacht komen er allerlei fijne stofjes vrij in je lijf dus alleen daarom zou je regelmatig moeten lachen.
Ik heb begrepen dat je dat ook kunt leren ' leren lachen' ( echt er zijn workshops voor. ...zucht..).
Natuurlijk valt er altijd wat te leren maar leren lachen hoef ik niet meer.
Wat er ook allemaal gebeurt in mijn leven, er wordt ook gelachen. Vroeger thuis en in mijn eigen gezin houden we van een grapje. 
Vroeger werd ik.als ik de slappe lach had weleens in de gang gezet omdat niemand meer kon eten.
Ik ben dol op lachen. Als je lacht dan voel je een soort ontspannen vreugdevolle golven door je lijf.

Misschien is samen lachen wel groot geluk.

Het leven loopt zoals het loopt, maar samen in de lach schieten blijft heerlijk.








2 opmerkingen:

  1. Mooi die kaart en zo waar wat je schrijft, het zijn de kleine dingen die het doen. Op mijn visitekaartje staat: Een glimlach kan je dag veranderen. Als ik mijn kaartje aan iemand geef, verschijnt er altijd een glimlach. Zo mooi!
    Fijne week en groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Elly, wat leuk zon kaartje met die tekst. Misschien moet ik deze zin overwegen achterop mijn kaartje ben net bezig na te denken over nieuw visite kaartje.

      Verwijderen