vrijdag 27 september 2019

Marie voor altijd


Daar gingen we weer, vriendin Sabine en ik, zoals altijd in september.
Het zou al de 18e keer kunnen zijn, samen een lang weekend naar Frankrijk.

De beste en eerste kringloop aankoop
van dit jaar is Marie.
Ze stond in een mooie
oude lijst tussen lullige lege lijsten.
Ze keek me aan en ik wist het:
Marie moet mee.
Hup in mijn rol mandje, niks|deed
er meer toe in de Belgische kringwinkel.
Marie kocht ik voor 2 euro.


Dat weekend stond ze tegen de Franse kast. Ze keek me het hele weekend aan.
Wie zou het zijn? Wiens moeder, vrouw, zus, vriendin, buurvrouw, collega, tante, ...
Voor mij is Marie een stevige stabiele vrouw met humor. Ik had veel beelden van deze Franse Marie op het platteland.

Vandaag heb ik haar even uit de lijst gehaald, helaas geen naam, aanwijzingen of een datum. Het is een oude ingekleurde zwart wit foto zonder herkomst.
Afgestoft stopte ik haar weer netjes in de mooie oude gepoetste lijst.
Marie, voor altijd bij mij in huis.


(Daar denken de mannen bij mij in huis anders over. Geen probleem)
















1 opmerking: