donderdag 14 maart 2024

Ruimen geeft ruimte

Het is me wat dat ouder worden.
Ik kijk terug en zie voor me wat minder ruimte.
Zo ook de blogs die ik schreef, meer dan 1900 geschreven berichten.
In 2011 begonnen dat eindigde in 2019 met nog wat losse flodders daarna.
Ik lees wat terug en zit er weer helemaal in.
Dat wat voorbij is en goed meegemaakt.
Sinds mijn vader in 2022 overleed, ik 60 werd in 2023 en ik twee kleindochters kreeg binnen een jaar denk ik veel terug.
Mijn hoofd is vol, mijn huis is vol.
Ik verzamel en bewaar want er horen verhalen bij.
Daar is nu wat in aan het veranderen.
Als ik dingen weggeef of weggooi lucht het op. Het geeft me ruimte.
Daaraan heb ik behoefte.
Zo ook met allerlei vindsels en mooie dingen.
Met waarde of zonder waarde. Overal dingen in mijn huis.
Dat geeft onrust en dus bracht ik op één plek die kleine dingen bij elkaar.
Ik zocht uit, fotografeerde, en legde het in een vitrine kast.
En nu kijk ik naar de verzameling en kan er steeds meer weg. 
Het gevoel is niet uit te leggen. Het woord is ruimte.







 

 

1 opmerking: