zaterdag 11 februari 2012

Spelletjes

Spelletjes daar houd ik niet van. Vooral niet als ze heel lang duren en ook niet als er hele fanatieke mensen meedoen.
Vroeger op de kinderfeestjes bij ons thuis, maar ook bij mijn eigen kinderen, deden we altijd spelletjes. Dat waren korte vrolijke spannende spelletjes. Spelletjes waarbij iedereen kans had om te winnen omdat het om snelheid ging, of lenigheid, of slimheid, of creativiteit, of concentratie, etc.
Bijvoorbeeld watje blazen (met zijn allen rond tafel en blazen en ervoor zorgen dat het watje niet aan jouw kant van de tafel wordt geblazen), ezelsorenprikken (geblinddoekt oren op een ezel op de goede plaats prikken), ei-lepel rennen (wie is het snelst aan de overkant met lepel in zijn mond met ei erop).


Nu is er op de tv een programma waarbij dat soort spelletjes gespeeld worden, 'minute to win it'.
Beetje showerig dat wel, maar de spelletjes zijn geweldig. Er zijn 50 verschillende spelletjes.
Bijvoorbeeld snoepreis (met rietje m&m's vervoeren ), hagedis (met feest-uit-rol-toeter pingpongbal uit schaal blazen), vliegensvlug (pingpong ballen tegen plak-vlieg-strip gooien en vangen), wc rol wikkelen (in 1 minuut een wc rol afdraaien en jezelf erin wikkelen), ballon spuiten (met plantenspuit een ballon door de lucht over lijn laten vliegen)

En van die spelletjes word ik zo vrolijk, ik zou willen dat ik weer feestjes deed met deze spelletjes, mijn kinderen willen niet meer, maar misschien ooit op mijn eigen feestje?

Er is trouwens één spelletjes wat B en ik samen heel graag spelen: BLOKUS
Een kortdurend denk-puzzel-spelletje. Echt mijn lievelingsspel.



Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten