donderdag 17 oktober 2013

Ben

Vandaag mijn 700 ste blogbericht. Veel?

In het boek met tekeningen van groep 3  (zie blogbericht gister) zat ook een tekening van B.
Een heel bijzonder jongen.
Hij zat in een groep recht tegenover G.
En die twee jongens hadden veel fantasie, ze waren tijdens de les bijna altijd bezig met elkaar, lagen over de tafel, maakten plannen en hadden plezier.
En ik begreep ze wel, net uit groep 2 nu in groep 3. Willen eigenlijk anders leren, maar zitten nu in de fase dat ze moeten wennen aan groep 3.
Beide jongens neurieden altijd als ze zelfstandig aan het werk waren.
Dat was zo'n gezellig om naar te luisteren, maar ook echt heel storend.

Als als je voor de klas staat zijn er nog 23 andere leerlingen, allemaal verschillend, en dus is het als leerkracht zoeken naar wat je wel en niet kunt toestaan.
Tja , en dan is opletten als ik iets uitleg echt belangrijk.
Vaak sprak ik B en G erop aan, en dan keken ze me heel lief aan, gingen weer zitten, en met hun lieve koppies.

Mijn herinnering aan juf Ineke? B had deze tekening gemaakt.

               ben                                         juf ineke                                                 gideon

Ontroerend toch? Alsof ik afgelopen 6 weken alleen maar bezig ben geweest ze uit elkaar te houden.
Ze moesten eens weten hoe ik er ook van genoot............echt waar.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten