zondag 23 maart 2014

Feestnestjes

De vogels zijn nestjes aan het bouwen. Ze vliegen en fladderen wat rond en zoeken naar geschikt materiaal.
Ik bespeurde alleen wat ontevreden vogels, ik hoorde ze kwetteren dat ze het gewone spul wat saai vonden. Takjes, strootjes en af en toe een fris stukje plastic meer was het niet dit jaar.
Toen besloot ik het nest bouwen voor de vogels in mijn tuin een creatieve impuls te geven.

In de voortuin en achtertuin bond ik plukken gekleurde schapenwol aan de takken.
Goed materiaal voor een lekker warm en vrolijk gekleurd nestje.
Ze moeten er even aan wennen, Klara Koolmees was de eerste vandaag en koos groen.
Want ze wilde natuurlijk niet direct het meest opvallende nest maken van de straat.
Ben benieuwd hoe het verder gaat en hoe prachtig de nestjes er uit zullen zien.

Ineke







Geen opmerkingen:

Een reactie posten