donderdag 15 mei 2014

Oeps, boos

"Dat mag niet! Stop daarmee! .......................................................

Ik viel vandaag uit tegen een jonge ondeugende kleuter. Hij had met ander vriendje alle houten poppetjes op de houten garage gezet, het zag er prachtig uit. Toen alle kinderen aan het opruimen waren hoorde ik een enorm herrie.  Die kleine boef sloeg met een plastic vrachtauto het hele bouwwerk in elkaar. De poppetjes schoten door het lokaal.
Hij hielt er na mijn boze aanpak wel mee op. Maar het opruimen ging niet meer goed.
De fantasie in hun spel is leuk en rijk, maar zodra er opgeruimd moet worden doet hij allemaal dingen die niks met opruimen te maken hebben. Dat moet het allemaal kapot en hard.
Gelukkig waren er twee grote kleuters die hielpen met opruimen.
Ik had er zo'n rot gevoel over. Gelukkig gingen we daarna buiten spelen in de stralende zon.
Er was een andere kleine kleuter die niet helemaal lekker was en die graag in de zon bij me wilde zitten.

Toen we de dag afsloten vroeg een leerling wanneer we weer een Ella Bella verhaal gingen maken.
Dat deed me denken aan het vierde verhaal over Ella Bella uit de Lijmpotstraat. Die van alles meemaakt net als de kleuters. Gister ging Ella Bella bloemenzaadjes kopen in de Bloemenzaadjes winkel. De kinderen maakt er mooie tekeningen bij voor het Ella Bella boek.


Ineke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten