maandag 1 september 2014

Studiepret

Vandaag las ik de hele dag in studieboeken om me te verdiepen in het onderwerp voor mijn afstudeeronderzoek. Mijn onderwerp is het voor de oudste kleuters succesvoller maken van de start in groep 3.  De meeste kinderen zijn dan nog beelddenker en het is belangrijk dat ze ook aangesproken worden als beelddenker. Ronald Davis is de grondlegger van de Davis methode.
Het is zo ontzettend interessant wat hij heeft zelf heeft ervaren en heeft ontwikkeld.
Ik ben begonnen met de twee boeken van Ronald Davis. Och och, wat interessant.
Afstuderen is pittig, maar als het onderwerp je ligt dan is het fijn om aan te werken.

Het andere boek van Davis heet de gave van leren. Ik studeer niet af op dyslexie, maar wel op het soepel overgaan van beelddenker naar begripsdenker door het aanleren van de goede dingen op het goede moment en niet als je er nog niet aan toe bent.

Door het prachtige weer kon ik in de pauze steeds even in de tuin rommelen.

Morgen verder, verdiepen in de visies die er zijn op de ontwikkeling van kinderen in de leeftijd van 5 tot 7 jaar.
Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten