vrijdag 11 december 2015

Zo'n dag

Zo'n dag in groep 4,
                     in zo'n week tussen Sint en Kerst
                     zo vlak voor de Kerstvakantie
                     terwijl er kinkhoest en waterpakken heerst op school,
                     als het digibord het een halve dag niet doet
                     en het internet er een paar uur uit ligt
                     en je wat meer kortaf bent dan anders 
    
Zo'n dag is pittig
                     zeker als er een kind uit je eigen groep door een ander kind uit je eigen groep te
                     grazen wordt genomen zoals de dader zelf zegt.
                     een ander kind naar me toe komt en zegt dat hij niet goed kan werken omdat er die 
                     ochtend zo op hem gemopperd was thuis

Maar toch verheug ik me weer op volgende week en vind ik het jammer dat dat weer 6 dagen  duurt .

Zeker als je je bedenkt
                     hoe hard ze gewerkt hebben vandaag
                     hoe goed ze elkaar helpen )
                     hoe vaak ze zitten te fluiten en te zingen tijdens het werken (ík zei toch niks juf?')


Onderwijs is om van te houden, als je dat kunt heb je het naar je zin.
Dan vergeet je de vele overuren, het lage salaris  en de werkdruk.

Oh ja, en ik moet nog zoveel leren. . . . .





                    
                           


3 opmerkingen:

  1. Zeg hou eens op met zulke stukkies. Ik kan er echt niet tegen. Jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, sorry. geef jij geen cursussen in hoe je positief blijft tegen de leerlingen... ;-)

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk dat je met zoveel plezier zulk belangrijk werk doet. Het straalt van je stukje af.

    BeantwoordenVerwijderen