donderdag 20 september 2012

Zachte sleutel

Op Franse rommelmarkten zijn ook altijd wat oudere mannen die verroest gereedschap verkopen.
Dat leggen ze dan netjes in een rijtje op een oud kleed.
Het is jammer dat ik daar geen foto van heb gemaakt, dat durf ik gewoon niet.

Soort bij soort, en van groot naar klein.
Jullie weten dat ik roest erg mooi vind, alsof er natuur komt in zo'n stuk oud ijzer.
( hoe leg je dit anders uit, iets gaat leven als het gaat roesten)

Tja, en dan sta ik al dat gereedschap keer op keer te bewonderen, mij ervan bewust dat ik geen groot gereedschap nodig heb, ons huis al erg vol is, en vooral met dingen die ik mee neem.

Toen ik deze sleutel zag? Verkocht!

Deze is niet alleen stoer, doorleefd, maar ook lief en zacht.
Toch?
Er waren geen bouten bij te koop maar als je met deze sleutel bouten vastdraait dan doe je dat swingend ik weet het zeker.
( hij ligt buiten, daar is nog plek, op de tuintafel)
En dan vraag ik me ook steeds af, waarom deze vorm? Wie zou hem gebruikt hebben? En waarvoor? En waar?

Ineke

Oh ja , niemand ziet natuurlijk dat hij 35 cm lang is! En hij kostte maar 2 euro!


1 opmerking:

  1. ik denk dat ie door een smid op maat gemaakt is om één bepaalde moer vast te kunnen zetten, die op een plek zit waar je met een rechte sleutel niet ver genoeg kunt bewegen. Oude landbouwmachine. Het oog maakte dat ie ergens in de buurt van de toepassing opgehangen kon worden.

    BeantwoordenVerwijderen