zondag 28 september 2014

Laten breien

Een zondag aan de studie, ik lees en schrijf maar verder over Piaget, Vygotskij, leesrijpheid, enzovoort. Ondertussen is het op vele plekken oorlog in de wereld denk ik soms: waar maak ik me druk om
Vandaag nam ik ook af en toe een korte pauze in de tuin verzorgd door mijn liefste B.
Die zelf ondertussen poetste, ruimde en fietste.

Dan heb ik ook nog medestudente B, de helft jonger dan ik maar een super medestudent.
We houden elkaar op de been zeg maar, waar zij worstelt met een opdracht of iets des levens sta ik klaar voor advies, HUP gesprekken, humor en inspiratie. Wanneer ik zucht, steun, vraag en twijfel verzorgt zij op ferme wijze de ondersteuning, HUP en inspiratie van deze student.
Nou wonen wij heel ver van elkaar vandaan. Maar dat maakt niks uit.
Nou ja heel soms, als ze met keelontsteking op de bank ligt en ik graag thee met chocola zou willen brengen.
Vanavond hadden we weer even een energieke whatsapp-wisseling (is dit een woord?), en zij was door alle drukte de draad even kwijt.
Waarop ik vrolijk antwoordde:
Maar je hebt hem nou alweer aardig te pakken...dus:
Insteken,
omslaan,
doorhalen,
en af laten gaan.

Waarop zei direct vermeldde dat zij de liedjes van Ja zuster, Nee zuster heus wel kent....( zij is jong, heerlijk jong).
Och ja, dat liedje. Past bij deze tijd. De tijd waarin wij tijdens het afstuderen dapper doorgaan met insteken, omslaan, doorhalen en af laten gaan, maar ook de tijd dat er overal oorlogen woeden en ziektes heersen.


Ik luisterde ernaar, en genoot van het liedje. Jij ook? KLIK
Ineke
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten