donderdag 11 september 2014

Rommel kijken

Ik ben dol op slenteren over rommelmarkten. Vooral 'vide greniers' in Frankrijk.
Dat mensen gezellig met hun eigen troep op de markt zitten, meestal voor hun eigen huis.
Er staat ook vaak een gedenkt tafeltje bij waar ze gezellig aan zitten te eten tussen de middag.
Niet zomaar een stukje stokbrood, nee echt meegenomen warme maaltijden.
Je kijkt je ogen uit.
Dit jaar trof ik verspreid over Frankrijk zomaar tussen het servies of de Tupperware onderdelen van Bambi aan.



Het rare is dat ik allemaal leuke dingen op deze foto's zie omdat ik er steeds even rustig naar kan kijken. Misschien moet ik een serie foto's aanleggen en steeds eentje groot afdrukken.
En als ik dan zin heb in een Franse rommelmarkt ga ik gewoon met een café au lait voor de foto zitten en zoeken naar mooie spullen.
(B zou dit een geweldig idee vinden want hij vraagt zich bijna alles wat ik koop af of ik het nodig heb en waarvoor......).

Aanstaande vrijdag ga ik met vriendin S weer naar Wissant (zoals elk jaar het derde weekend van september). Vrijdag bezoeken we onderweg 3 kringloopwinkels van de Emmaüs.S maakte een route.
Kan niet wachten.
Zondag op de teugweg is er meestal de rommelmarkt in Clety.



Natuurlijk maak ik foto's en schrijf ik erover op mijn blog. Wie weet kan ik Bambi compleet maken.
Op dit moment schrijf ik niet elke dag meer, ik ben erg gericht op mijn eindonderzoek van mijn opleiding. Dan maak ik weinig foto's en ben ik vooral gericht op mijn afstudeeronderwerp.
'Leesrijpheid bij kinderen'.

Die kleintjes zijn er zo vaak nog niet rijp voor.
Daarover later meer.
Ineke

2 opmerkingen:

  1. Jij gaat een geweldig weekend tegemoet, dat kan niet anders. Veel plezier en snuffel ze. Dan ga ik nu even snuffelen naar Wissant, want daar heb ik nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je, het is zo mooi daar. Op zaterdag een geweldige gewone markt in Boulogne sur Mer. En al die kustplaatsje tussen Wissant en Boulogne zijn echt bijzonder. Een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen