zondag 28 februari 2016

Design derby en play mobil

In Gent is een design museum. Daar is de design derby. Een expositie waar design van Belgische en Nederlandse kunstenaar samen getoond worden. Werk van 1815 tot 2015.
Het gebouw is al zo prachtig en de voorwerpen die er waren te zien gaven een inspirerend beeld over 200 jaar.
En ja ja...het is echt waar...een groot deel van de voorwerpen herkende ik ...
Natuurlijk van lessen, boeken en tentoonstellingen maar ook gewoon uit mijn leven.

Nu ging mijn hart sneller kloppen toen ik zag dat ze iets verzonnen hadden voor de kinderen.
Bij een aantal voorwerpen stonden kleine figuurtjes van play mobil.
Die figuurtjes moesten kinderen prikkelen er goed naar te kijken en zich af te vragen waarom juist deze play mobil figuurtjes geplaatst zijn op die plek.

En klein konijntje naast de fluitketel 'le Lapin' (HEMA ontwerp).
Een kok naast een heel oud olie kookstel.
Een schoolmeisje met rugzakje naast een schooltafeltje.
En nog veel meer.

Deze tentoonstelling wakkerde mijn kunst en cultuurhart weer aan. Dan voel ik de rugzak vol met Kunst en Cultuur educatie ervaringen en de wens deze te kunnen delen met studenten die studeren en in de kunst en cultuureducatie willen gaan werken.
Die rugzak wordt een beetje muf, opgefrist worden, gehusseld.

Dagje studenten begeleiden en 2 dagen groepsleerkracht?

Voorlopig ben ik werkeloos en hoop ik op invalwerk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten