dinsdag 21 juni 2016

Kind in de oorlog in Arnhem

Vandaag met mijn ouders en manlief in Arnhem geweest.
We bezochten de plek waar mijn vader als kind tussen 1939 en 1944 opgroeide.
Het gezin moest vluchten in 1944 omdat de Duitsers op het punt stonden Arnhem te bezetten.

We liepen door de wijk en het was zo'n mooie plek.
Een prachtige wijk uit 1910 die nu erg mooi gerestaureerd is.
De lagere school was ook zo'n prachtig gebouw.
Toen we er voor stonden liep er iemand naar buiten ( het is nu een plek voor bedrijven, elk lokaal een ander bedrijf) en we mochten even in de gang kijken.
Zo prachtig gerestaureerd! De jongen vertelde dat ze alles precies zo hadden gemaakt als het ooit was ontworpen. De school heette destijds de Kreuzbergschool in Klarendal.
Ik wil er nog van alles over opzoeken, het wijkje, de school.
En de verhalen van mijn vader als kind, 75 jaar geleden.
Kind zijn in zo'n andere tijd als waar ik ben opgegroeid.
En ook weer zo'n andere tijd waar mijn kinderen in zijn opgegroeid.
Echt een bijzondere dag, in een prachtig Arnhem.


De Kreuzbergschool gang.
En nu op zoek naar informatie en foto's over de wijk Klarendal in de oorlog.

1 opmerking:

  1. Leuk zo'n 'trip down memory lane'. Ik ben benieuwd naar de rest van de informatie!

    BeantwoordenVerwijderen