dinsdag 11 juli 2017

Zomaar een muts

Het is al midden in de zomer. Daar geniet ik volop van. Tuindeur open,  alles groeit en bloeit , soms een stortbui, soms te heet, was buiten hangen, buiten eten, bijna op vakantie, zomerse zaken.

Toch krijg ik het niet voor elkaar als een echte frisse huisvrouw (met een man die minstens de helft van het huishouden doet) de winterse zaken af te ronden:
Dikke truien wassen of luchten,  winterschoenen poetsen, mutsen dassen opruimen.
Soms wel hoor,maar voor je het weet is het alweer winter.
Hier dacht ik aan toen ik deze muts waste. Hij zit altijd op de dop van de balsamico azijn.

Een ding is dit jaar zeer opvallend. De volwassen jongste zoon heeft zijn 2 winterjassen laten stomen en deze hangen nu in zo'n plastic hoes in zijn kast.
Dus hierin is hij dan weer erg huishoudelijk.
(Dat ik 8 paar van zijn schoenen heb geordend in de gang, zijn koptelefoontje uit het hoofd van de hond heb gehaald omdat het rondslingerde en zijn was heb gedaan behoort bij wat onvolwasser gedrag)

Dit zijn zo van die gedachten die opkwamen bij het ophangen van de muts.
Hi Hi Hi. ...het regent dus drogen zal ie niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten