donderdag 14 juni 2018

Deurkleur

Terwijl de schilders de achterkant van ons huis schilderden maakte ik koffie.
Toen ik eindelijk zat, zag ik dat het niet zomaar een bakkie was.. Een eigenwijs kopie koffie keek me aan.
Ik had namelijk al een tijdje gebladerd in de Ral-waaier.
De achterkant van ons huis heeft rode bakstenen en witte kozijnen en ook nog stukken grijzig/bruinig geworden hout.
Heel mooi.
Nu willen wij de achterdeur graag in een kleurtje.  We? Nou eigelijk ik.
B weet het nooit zo goed. Hij dacht aan wit.
Dat kan natuurlijk ook.
Eigenlijk kies ik steeds een andere kleur.
Donkerblauw,  lentegroen, taupe, grijsblauw zijn de kleuren die we al gehad hebben (we wonen hier inmiddels al 26 jaar).
Er zijn natuurlijk regels over kleuren en huizen. En ook over combinaties.
Dagen gaat het door mijn hoofd. Ik.
Zie de achterkant van het huis en al het groen van de tuin voor me.
En nu denk ik steeds aan okergeel.
Morgen beslissen.
Lekker belangrijk dit.


1 opmerking:

  1. Ben heel benieuwd wat je kiest. Onze deur is rood. Wel een beetje opvallend in een straatje met veel grijs, bruin en donkelblauw. Dat oker lijkt me erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen