zondag 17 juni 2018

Hang-verlangen

Twintig jaar geleden kreeg ik een mooie hangmat van man en kinderen.
Die zouden we meenemen naar het gehuurde huis in Frankrijk.
Daar heb ik heerlijk gehangen, geschommeld en zelfs in gedommeld.
Dat was ook thuis de bedoeling.
Hangmat achterin de tuin en dan heerlijk hangen en ontspannen.
Helaas hangt hij nog niet....
Nog geen ophangsysteem gemaakt.
Ik kan het niet zelf, de kinderen destijds ook niet en blijkbaar manlief ook niet.
Best vaak spreek ik mijn hang-verlangen uit.
Maar helaas..... Het is er nog niet van gekomen. Manlief ziet beren op de weg.
-maar waar dan-kun jij er nog wel in- zo'n gedoe - blabla
Natuurlijk had ik gewoon iemand kunnen inhuren en hup zelf regelen.
Toch zou ik nooit een hangmat cadeau geven zonder ophangsysteem.
Ik geef ook geen fiets zonder wielen, een vijverplant zonder vijvertje of schoenen zonder veters.
Inmiddels zijn de zonen volwassen en is manlief nog steeds mijn liefste man.
Maar och och wat verlang ik naar hangmat- hangen.
Twee grote stevige palen moeten goed en diep de grond in. Er is plek achterin de tuin.
De hangmat ligt op zolder.
Werk tekening opgezocht.
Nu maar hopen dat het kwartje valt.
Dat moeders nog steeds heel graag in haar hangmat wil hangen.
Dat ze daar al 20 jaar op wacht.
Hang nu op de bank, maar dat schommelt niet zo fijn.

2 opmerkingen: