vrijdag 4 oktober 2019

Het zoeken is al zo fijn.

Afgelopen zomerperiode bezocht ik met manlief en later ook met vriendin best wat Franse kringloopwinkels, vide - greniers, en Emmaüs winkels.
Dan loop ik langzaam, zoekend langs schappen, planken, tafels vol oude spullen.
Tegenwoordig redelijk uitgestald, soort bij soort, materiaal bij materiaal, kleur bij kleur.
Ik raak heel veel aan, voel hoe glad, hoe zacht of ruw. Soms lees ik op de onderkant wat er staat. Dat zegt mij eigenlijk niet veel, maar toch. De letters zijn soms zo mooi, of er staan nog spannende nummers naast.
Ik vraag me vaak af van wie het geweest zou zijn, waar het vandaan komt.

Er lopen ook andere mensen rond, sommige zeer gericht op zoek naar oude lijstjes, of armoedig uitziende mensen die echt de dingen nodig hebben voor hun huishouden.
Ook in de kringloop is er duidelijk verschil tussen arm en rijk.
Bovenstaande foto is van een hele grote Emmaüs, zoveel tafels. Dit waren alleen de huishoudelijke spullen. Er waren andere grote ruimtes met o.a. boeken, kleding, meubels, elektrische apparaten, speelgoed, lampen, huishoud textiel, duurdere antieke dingen.

dit waren zeer waardevolle klokken en wekkers ........


 En vaak buiten grote bakken met plastic en tuinspullen. In zo'n bak snuffel ik met gemak 10 min.  En uiteindelijk vind ik dan een prachtige plastic kan voor 40 eurocent.






De hele vakantie stonden daar zelf geplukte (gestolen) zonnebloemen in.



Natuurlijk denken vele mensen wat moet dat mens met al die troep.
Het antwoord is makkelijk, er is zoveel meer wat ik niet koop in de kringloop, toch?😉

( ik geniet er thuis van, geef het cadeau, gebruik het, maak er wat anders van en als ik het zat ben breng het uiteindelijk weer naar de kringloop in Nederland )



4 opmerkingen:

  1. Er zijn denk ik ook vele mensen die zich helemaal niet afvragen wat je met die troep moet. Dat zijn de mensen die precies hetzelfde doen. Die begrijpen je. Ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een kringloopparadijs heb je op de foto gezet. Het merendeel van mijn vazen komt bij kringloop winkels vandaan dus ik begrijp je volkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hé? Met mijn moeder ging ik al naar rommelmarkten in Zeeland of Frankrijk.

      Verwijderen
  3. Wat een prachtige kringloop. Ik snap ook wel dat je daar uren kunt doorbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen