zaterdag 5 oktober 2019

schoonmoeders kasten

Dit is niet in een kringloopwinkel. Dit was de keukenkast van mijn schoonmoeder. Ze woont nu in Utrecht in een woonzorgcentrum voor demente bejaarden. Een prachtig huis met 8 dementen per huis. Ze heeft het er echt naar haar zin. Haar eigen huis helemaal vol met spullen is ze vergeten.

Maar goed, dit was de keukenkast bij Janneke. Hij stond vol met oude, vieze, leuke spullen. In alle blikken zat nog van alles, sommige dingen oud en vies. Alleen de voorste blikken gebruikte ze nog. We hebben vaak gevraagd (ik kwam sinds1985 bij haar over de vloer) of we hem even konden schoonmaken. Maar dat vond ze echt nooit nodig.
Best pittig om dat eind 2018 allemaal te moeten leegruimen. Want haar hele eengezinswoning stond vol met kasten die tot de rand toe gevuld waren.
Maar wel met mooie oude spullen.

Toch is dit een foto waar ik graag naar kijk, alsof ik weer even bij haar in de keuken sta.
Een aantal blikjes staan nu bij ons.

Nog maar eentje, dan hebben jullie wat te kijken.







3 opmerkingen:

  1. Vooral dat vergeten,wat er in je achterste blikken zit herken ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ien, wat een mooie website en portfolio heb je. Moeten lachen om de verzinselman, hij ziet er gek uit maar kan toch prachtige dingen maken met alles wat hij in het bos vindt. Fijn dat je foto's hebt van oma's huis waar we zoveel goede herinneringen aan hebben. Even naar de foto's kijken en het is alsof ik weer in het huis sta, met radio 1 zachtjes op de achtergrond en oma rommelend in de keuken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kast, Ineke. Zeker moeilijk om op te ruimen, maar goed dat je e.e.a. mee hebt genomen naar jullie eigen huis, zo kun je er goed van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen