zaterdag 19 maart 2016

Alles gaat hangen ook de monchou taart.......


Toen ik 19 was woonde ik met 2 andere studenten in Utrecht Oost.
Van medestudent A leerde ik al snel dé studententaart maken : Monchoutaart.
Die taart is altijd een succes, je hebt geen oven nodig en hij is snel gemaakt. En, de taart kan niet mislukken ( ja echt waar, nou ja....)
In de loop van de jaren (...morgen word ik 53) , heb ik die taart wel minstens 75 keer gemaakt.
Natuurlijk heb ik ook een super chocolade truffeltaart recept ( ook zonder oven) en die taarten samen, vallen altijd goed in de smaak.
Voor wie het even vergeten is, een monchoutaart ziet er zo uit.





Nu maakte manlief en ik vanmiddag een monchou taart, het is de dag voor 20 maart namelijk.
Tijdens het maken duurde het al erg lang voor dat de slagroom stijf was...dat was vreemd.
Bij het versieren van de taart met vlavulling en verse bosbessen zakten de bessen een beetje de taart in.

Nu is het koffietijd, en.........
de taart is helemaal slap, we eten het in een schaaltje met een lepeltje.
De smaak is goed, dat gelukkig wel.

oh ja, ik geef geen feestje.  Mochten jullie van plan zijn om langs te komen.
Ik ga gewoon met mijn ouders en mijn mannen taart met een lepeltje eten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten