maandag 28 maart 2016

Stempel pret

Vanmiddag deed ik een workshop, eindelijk weer! Ik deed een workshop stempels maken.
Die volgde ik bij Gertie Jacquet, een illustrator die prachtige dingen maakt zoals de illustraties in de boeken van Haas, geschreven door Annemarie Bon.
Het vond plaats in Amsterdam in een prachtig atelier.
Ik had wel een drempel, ik ben namelijk best handig en creatief, maar tekenen kan ik niet goed.
Het lukt me nooit iets te tekenen wat ik in mijn hoofd zie.
En bij mensen en dieren krijg ik de uitdrukking ook nooit goed.

Om en lang verhaal kort te maken; het was heerlijk en ik ben blij met de twee stempels die ik maakte.
Het is een echt vrolijk ondernemend schaap waar ik woensdag maar direct een verhaal over ga verzinnen met de kleuters, mogen ze daarna allemaal het schaap stempelen en het verhaal erbij tekenen.


Ik wilde ook nog een gieter maken, maar wat ik ook deed tijdens het tekenen, het werd steeds een theepot.



Binnenkort maar wat keukenschorten bestempelen met theepot patroon.

Kijk vooral is op de site van Gertie Jacquet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten