woensdag 1 februari 2017

Call the midwife plaid

Inmiddels zit ik al in het tweede seizoen  van de serie 'Call the midwife'. Voor 8 personen zou ik boerenkool maken dus veel aardappelen schillen . En dus deed ik dat terwijl ik keek naar de serie.
Echt waar.
De serie gaat over een groep vroedvrouwen in de Londonse wijk East end die samen leven in een klein klooster.
De verhalen gaan over het leven in die arme wijk en over de kinderen die daar geboren worden.
Het speelt in de jaren vijftig, zestig en dat is ook te zien aan de kleuren, kleding, inrichting van de huizen. Alle baby's worden in mooie gehaakte dekens gewikkeld, op elke stoel of bank ligt een gehaakte plaid of gehaakt kussen, de jurken zijn jurken in prachtige kleuren uit de tijd dat ik beboren werd.
Ik kon er geen foto's van vinden op internet. Maar wat ik wel overal tegenkwam waren haakpatronen van een 'Call the Midwife 'plaid....
Echt waar, ik moest er hard om lachen.
En nog leuker, het is nog een leuk patroon ook.
Dus stel je voor dat ik de komende periode steeds zit te haken bij het kijken naar de serie?

Gerelateerde afbeelding
En ik heb het net even gecheckt: het zesde seizoen is nu bezig op de BBC.
Dus ik heb nog 5 seizoenen te kijken. 
Ben benieuwd of ik het leuk blijf vinden, maar voor nu geniet ik van de jaren zestig sfeer, kleuren en
alle baby's die steeds maar weer gehaald worden door de vroedvrouwen.







 

2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk idee dat je ze allemaal nog voor je hebt! Dat dekentje is super, ik heb het al vaak gezien en overwogen om het te haken. En nu zijn de baby's al voorzien en al weer te groot voor een babydekentje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb op de Nederlandse tv een aantal afleveringen gevolgd en het was een leuke serie. Dat dekentje is zeker leuk! Veel kijkplezier nog.

    BeantwoordenVerwijderen