vrijdag 7 december 2012

Speculaasje

De laatste tijd worden er van alle kanten weer speculaasjes aangeboden
( thuis koopt manlief bij voorkeur speculaasjes bij de koffie).

Nu kies ik altijd bewust een speculaasje uit, er zijn immers altijd verschillende in zo'n pak.
Dat was vroeger ook al.
Ik nam nooit het speculaasje met de plantenbak, de olifant, de molen of de twee kinderen.
Het speculaasje met de twee kinderen erop was namelijk altijd voor mijn broer(tje) H, mijn moeder kreeg van ons altijd die met de plantenbak, en ik?
Ik wil altijd het liefst het vrouwtje met de plant. Deze dus:

En dan at ik eerst de plant op en daarna het vrouwtje.
De laatste tijd vertel ik daarover, en ik kom zoveel mensen tegen die niet eens weten dat er op speculaasjes
verschillende afbeeldingen staan. Echt waar.
Hoe kan dat nou? Heb je dan als kind ook nooit naar de afbeelding gekeken, was je daar niet mee bezig?

Misschien ben ik van de details, maar dat maakt alles zo leuk.
Natuurlijk lust ik ook het speculaasje met de molen, of de olifant, maar misschien smaakt mijn favoriet net iets lekkerder.

Ineke


2 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk dit te lezen. Wij keken ook altijd. Ik nam juist de plantenbak met het bloemetje. Dan at ik eerst de bak. Dan de plantjes aan de zijkanten en dan dat alleen het bloemetje overbleef. Als dit koekje op was dan nam ik het vrouwtje met de plant. Ja zo ging dat. We deden weken er mee trouwens. Zeldzaam tegenwoordig. Blij dat ze er nog zijn.

    Groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen