maandag 31 december 2012

Voor altijd

Oudejaarsavond, over 52 minuten is het 2013.
2012 was voor mij een heftig jaar:
- Heftige bezuinigingen zorgde ervoor dat ik na 24 jaar mijn heerlijke baan kwijt raakte.
- Door slordigheid van de anesthesist leed mijn jongste zoon zeer ernstige pijnen na een operatie

Dat soort dingen gaan er op zo'n rare laatste avond wel door me heen. Al heb ik niks met oud en nieuw, ga zsm na 24.00 uur naar bed, toch denk je even terug en vooruit.
Maar ik durf ook te denken dat de studie die ik nu doe ook een kans is één van mijn dromen waar te maken. Kinderen inspireren om te leren. 


Natuurlijk bakten wij oliebollen vanmorgen, 109 stuks dit jaar. Ze zien er allemaal anders uit.

En neem ik straks een advocaatje met slagroom, ik drink nooit alcohol, het enige is af en toe een advocaatje met Kerst en Oud & Nieuw.


En dit is in de woonkamer, en dat is wat ik deze week soms voel.
Mijn lieve vriendin C is ernstig ziek, dat weten we nog niet zo lang. Zomaar ziek worden.
Dat kan, en dat is het angstige aan het leven. Wat je ook wil, of gaat plannen, of denkt te weten?
Gezondheid heb je niet in de hand.
Lieve C, voor altijd zegt ik tegen mijn allerbeste vriendinnen, dus ik ben er voor je.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten