zaterdag 29 december 2012

Uilenleed

Kreeg van dichtbij vriendin M twee uilen. Een prachtige mat- glimmende uil in mooie kleuren, en een lieve witte donzige pluizige op kleine pootjes.
Beide vol wijsheid dat weet ik zeker.

De glimmende hing ik even tussen kerslichtjes, dat zag er zo prachtig uit. Ik zou er een foto van maken voor mijn blog en toen. . . . . viel hij zomaar op de grond in duizenden glimmende stukjes.


Wat moet ik daar nu weer van denken? Zo jammer, en ik was er zoooo blij mee.
Ik had hem al mijn geluks-uiltje gedoopt, ik wilde hem in mijn atelier boven mijn tafel ophangen, en dan zou ik hem soms advies vragen.
Nu wordt de taak van die lieve pluizige uil groter: naast het brengen van zachtheid en liefde moet hij mij nu ook voorzien van wijs advies, en af en toe een schop(je) onder mijn kont.

Maar, of deze donzige lieve pluizige uil dat kan?


Afwachten dus.
Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten