maandag 29 april 2013

Dingen bouwen

Kleuter P eet tegenwoordig ook mee met de eet club.
( al 9 jaar eten we elke woensdagavond samen met buren , om de beurt koken we, en met de jaren is de samenstelling een beetje veranderd)

Gezellig weer zo'n klein mannetje erbij, de andere 5 kinderen zijn allen tussen de 12 en 20 jaar en hebben vaak andere dingen te doen.
Kleine P was jarig, en ik had een wit kratje voor hem gevuld met allerhande rubber onderdelen en chenille draad.
Hij was er blij mee en maakte al snel versieringen voor zijn nieuwe fiets, armbanden en kettingen. En vanmorgen was hij alweer vroeg in de weer met de materialen. 'Dingen bouwen' zoals hij het gister noemde.

Vanmiddag bedacht ik me dat ik ook nog duizenden kleine elastiekjes had en ik maakte weer een bakje voor vriendje P, en koos ook een bos draad uit mijn verzameling plastic draad.
Hij kwam het net ophalen, en was er heel blij mee.

Ik word zelf ook altijd blij van die bakjes met allerhande materialen, lekker met je handen dingen maken zonder dat je weet wat het wordt.
Hoop nog heel veel kinderen uit te dagen en te inspireren, bij de eetvlub, of op een leuke basisschool.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten