vrijdag 18 oktober 2013

Ruimte om te ruimen

Ruimte om te ruimen.
Zou iemand dit snappen?
Maar nu de stage voorbij is, kan ik bijkomen van drukke weken.
En ik voelde vandaag veel ruimte.

Met mijn fiets bracht ik een enorme zware balk naar het grof vuil (past niet in de auto).
Daar hielp een aardige man mij met de balk die ik met moeite van mijn fiets kreeg. Terwijl we bezig waren zagen we dat er in de houtcontainer wel 100 houten sigarendoosjes lagen.
Er ontstond een leuk gesprek. Ik wilde er wel 30 meenemen, 'voor als ik een keer een klasje heb en daarmee een creatief projectje kan doen'. Hij had er ook wel oog naar.
Ik vertelde dat mijn liefste B niet meer toestond dat ik nog meer materialen in huis zou nemen, ik kan nog zoveel mooie dingen maken met al die materialen die verspreid door ons huis liggen.
De man vertelde dat hij de week ervoor een deel van een oud harmonium zag liggen in dezelfde hout container maar dat er een medewerker van het grof vuil naast stond.
'ik mag niks meenemen hé had hij gezegd'

En de grofvuil medewerker had gezegd: 'nee, niemand mag iets meenemen, alleen als we het niet zien'.
En toen had hij zich omgedraaid.
De man vertelde dat hij de knoppen van het oude harmonium  had gebruikt op houten laatjes.
Ik zag het helemaal voor me.

Dag dag zwaai zwaai en ik fietste vrolijk weg.
Zonder sigarendoosjes.....ja echt waar.


Veel oud glas naar de glasbak gebracht.
Veel wassen gewassen en opgehangen.
Genoeg boodschappen gedaan.
Vegen, ruimen, taart bakken en eind van de dag bezoek van vriend B. Met hem weer fijne gesprekken over zijn onderwijs idealen en mijn onderwijsplannen.

Het was een fijne herfstdag.
Manlief gaat morgen een week naar Terschelling met zijn moeder.
De herfstvakantie is begonnen.

Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten