dinsdag 22 oktober 2013

Zacht bestek

Zou elke blog beginnen met het prachtige weer van vandaag?
In mijn studie pauze ging ik koffie drinken in het bos in de buurt. We zaten in de zon buiten onder de herfst bomen in prachtige kleuren. Het was fijn Th weer te zien. Als je 24 jaar hebt samengewerkt dan praat je makkelijk verder, en blijft de wederzijdse betrokkenheid groot.
Naast zijn baan in de kunsteducatie is hij ook actief in de kunsten.
Hij snijdt hout, maakt grote en kleine vorken en lepels. En altijd zijn het lepels, vorken met een persoonlijkheid (vind ik).
Hij stuurde me vanmorgen een paar foto's van nieuwe maaksels.



Hij schreef hoeveel werk dit was.. . .
Maar als je goed kijkt, dan zie je zulk zacht bestek.  Bestek wat het fijn heeft samen. Bestek met een band.

Ik kreeg voor mijn vijftigste ook een lepel van hout, hééél zacht. Fijn om vast te houden.
Zo lang geschuurd om het heel zacht te maken.

En foto's van deze houten lepels en vorken vertellen ook een verhaal.
Moet je ze zien liggen!

Knap hoor Th!
Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten