donderdag 10 oktober 2013

Vogels tekenen

Vandaag ging ik vogels tekenen met groep 3. Ik had ze de week ervoor over mussen, kraaien, pimpelmezen, koolmezen en vinken verteld.
En ze vonden het zò leuk over vogels te leren. Ze vertelden me als ze er één hadden gezien en herkend, en ze vertelden soms wisten ze ook opeens nieuwe namen van vogels.
Om ze nog meer naar vogels te laten kijken had ik op het digibord 5 vogels laten zien.
De kinderen kregen oliekrijtjes en een tekenvel, en de opdracht was een vogel te kiezen, deze goed te bekijken en zo goed mogelijk  na te tekenen.
Daarna moesten ze er de naam van de vogelsoort onder schrijven.
Zie hier enkele resultaten:







Deze laatste tekening is van G, een klein jong jongetje die nog zooo graag speelt, fantasie heeft, en altijd neuriet als hij bezig is.
Lezen vindt hij echt heel moeilijk, maar hij kan zo mooi tekenen, hij heeft zo goed gekeken.
Tekende achter elkaar , HUP, 3 vogels in plaats van één.



Het is ook een boef, want er kwam een jongen klagen dat G 'idioot' tegen hem had gezegd. En toen ik G erover vroeg, zei hij met trillende onderlip ( ja echt waar) : 'maar ik wist opeens niet meer wat idioot betekende. . . .  '
Ik twijfelde.....maar hij zei daarna nog: 'wij zijn namelijk echt vrienden en dan zeg je alleen leuke dingen'. Nog steeds met trillend lipje.



Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten