maandag 24 maart 2014

Eigenaardigheden

Er zijn mannen, ja echt waar, die zo dol zijn op hun fiets dat deze een vaste plek in de woonkamer hebben. Bij mij in de straat wonen twee van die mannen.
Je zal het niet geloven maar de zitten er het liefst de hele dag naast om er goed voor te zorgen.

Elk onderdeel wordt losgedraaid, vastgedraaid, gesmeerd, bekeken, opnieuw bekeken.
Ja echt waar.
Ik weet het omdat bij zonnig weer dit werk zich in de tuin voortzet. Dan zijn zij totaal gericht op de fiets, en merken niets meer van wat er om hen heen gebeurd.
Ik zie dat aan en verbaas me hoe lang ze dat gefoezel, gewrijf en gemasseer volhouden.


Natuurlijk heb ik ook zo mijn eigenaardigheden, die twee fiets knuffelaars weten daar natuurlijk niets van.
Of wel, en bespreken ze dat nu met iemand.

'Die vrouw, die Ineke van nr. 53 die hangt rare plukken wol in de boom ter verfraaiing van vogel nestjes, weet je dat ze ook gekleurde randjes aan blikken haakt, altijd en overal details fotografeert, tegen haar sokken praat? '

Hihi, ja hebt een boel rare mensen op de wereld.
Gelukkig maar.

Ineke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten