zondag 2 maart 2014

Verdiepen

Ben met een verdiepingswerkstuk bezig over stoornissen bij kinderen, ik beschrijf de 6 meest voorkomende en ook handelingsadviezen voor in de klas.
Het is erg interessant. Het is belangrijk om te weten dat een kind zich op een bepaalde manier gedraagt omdat het een aangeboren stoornis heeft. Ook ik wil een leerkracht worden voor alle kinderen in de klas. Daarom is het noodzakelijk op de hoogte te zijn, het kind proberen te begrijpen en te weten hoe het kind een zo fijn mogelijke tijd bij jou in de klas heeft.

Ik sprak erover met vriend Bas R (zie ook www.lophi.nl/). Als kind doe je indrukken op (impressie) en uit je je (expressie) en als dat in balans is dan kun je spelen, leren, zit je lekker in je vel.
Dat is niet voor iedereen mogelijk; door een aangeboren stoornis of door wat je meemaakt kan dat erg in disbalans zijn. Die kinderen hebben daarbij ondersteuning nodig op school van leerkrachten die ze 'zien' en die een veilig klassenklimaat in de klas kunnen creëren.

Nou ja, ik merk het alweer; ik zit helemaal in die studie, denk er steeds aan.
Tussendoor maak ik een voorkant met een eigen foto en deze vind ik het meest passen bij dit onderwerp.


Ineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten