vrijdag 10 oktober 2014

Slingerpret

In de aanloop naar mijn onderzoek. wat ik volgende week ga doen op stage school was ik afgelopen maandag ook op school om het door te spreken.
Wat was dat weer heerlijk, kinderen en collega's die blij zijn je weer te zien.
Wat mis ik dat, een team met collega's en kinderen om me heen (gelukkig zie ik een aantal van de allerfijnste oud-collega's van Kunst Centraal nog regelmatig).
Woensdag hield ik het niet meer en appte ik juf A of ik alsjeblieft vrijdagochtend in de kleuterklas mee mocht doen. Na al dat studeren had ik weinig met mijn handen gedaan dus ik stelde ook voor dat ik een klos band, lapjes en mijn naaimachine mee zou nemen. Juf A was blij, bond alles prima en het kwam haar erg goed uit.

De kleuters waren blij en zaten al snel op,naast en tegen me.
Kleuter D vroeg of ik nou al een echte juf was, kleuter Y zei dat in het Ella Bella boek nog geen verhaal was over de verjaardag van Ella Bella, kleuter R zei dat ze nog steeds echt van me hield, kleuter S zei dat ik de liefste juf Ineke was  och, och wat genoot ik.
We verzonnen met de hele klas weer een nieuw verhaal over Ella Bella uit de Lijmpotstraat in Breukelen: Ella Bella was jarig en mocht in de dierenwinkel een nieuw huisdier ophalen, en dat was ditmaal geen olifant (OllieBollie woonde immers bij haar olifantenfamilie in Amerika), ze kreeg een cavia met vlekken en grote oren die kon vliegen, Vliegende Vlekkie.
Na het verhaal verzorgden een aantal kinderen als vanzelfsprekend de illustraties bij het verhaal.Ik werk het verhaal uit, voeg illustraties toe en doe het in de Ella Bella map van de kinderen. 

Dit is Vliegende Vlekkie in zijn hok.

Daarna gingen we een hele lange slinger naaien, iedereen die vlaggetjes wilde knippen mocht dat doen, en ik naaide ze allemaal aan het band.
Twee creatieve jongens zorgden er met een bouwsel van stoeltjes voor dat de slinger niet in de war raakte, meisje S stond de tijd tegen de tafel geleund om op te letten of ik wel recht naaide en de meeste kinderen knipte grote of kleine vlaggetjes.
Helaas heb ik geen mooie foto van de slinger, maar kleuter D zei heel duidelijk in de kring dat ze nu eindelijk een slinger hadden die voor altijd in de klas kon blijven en nooit kapot zou gaan.



Wat een heerlijke ochtend.
Ineke



1 opmerking: