zondag 14 december 2014

Zwaaiende visjes

Vandaag waren we op de Kerstmarkt in Utrecht, op verschillende plekken in de stad was er een markt met zelfgemaakte producten, zelf gekookte producten, kerstversieringen, vuurtjes, echt van alles.
Een fijne rustige sfeer, in onze mooie stad.
Het was zulk mooi weer. En altijd maar weer die grote Domtoren die al al zoveel december-feestmaanden heeft meegemaakt (vanaf 1254).

Ik koop bijna nooit wat op zo'n markt. Het is misschien raar, maar bij al die zelfgemaakte spullen denk ik altijd; 'dat kan ik zelf ook maken'

Maar het was vandaag de dag van de zwaaiende visjes. Ergens stonden een vader en een zoon, ja dat zag ik, de poontjes te roken.
och och wat zag dat er in de zon en de rook mooi uit.
Ik maakte op verschillende momenten foto's van de zwaaiende staarten en natuurlijk kochten we er 6.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten