zaterdag 14 februari 2015

Flip en Kaatje

Vier dagen in de week ben ik invaller in verschillende kleutergroepen.
Veel verschillende kinderen, veel verschillende namen, veel verschillende visies, veel verschillende leerkrachten en verschillende scholen.
Toch is het fijn, ik leer veel en krijg zelfs weleens te horen dat men ook van mij heeft geleerd.
Nu heb ik geen studie huiswerk meer als ik thuis ben (natuurlijk wel huishouden, maar dat doe ik tussendoor, op mijn manier. . . . . ).
Dus ben ik weer aan het verzinnen, creëren.
Ik haak knokkels, maar daarover later meer.
Ik maak een serie nieuwe boodschappentassen van bisonyl.
En, sinds woensdag heb ik 2 nieuwe vriendjes.

Flip de haas en Kaatje varken.
Zaten in mijn karretje en leken beste vrienden dus mochten ze mee naar huis.
Ze gaan in de toekomst met mij mee naar de kleuters, als ze zich een beetje gedragen tenminste.
Ik fotografeer hun avonturen om aan de kleuters te laten zien en erover te vertellen.
Heerlijk, weer fijn verzinnen voor kleuters!
Er zijn kleutergroepen waar de poppen in de klas niet praten, niet ondeugend zijn en er weinig fantasie is in interactie met de kleuters.
Kaatje en Flip gaan daar verandering in brengen.

Wordt vervolgd.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten