maandag 15 juni 2015

Kleutergesprek

Kringgesprek over weekend:

'ik was bij een baby op bezoek en nou wil ik een baby zijn'
'Ja, ik ook', riepen bijna alle kleuters.
' dan kan mama mij weer voeden'
' en dan wordt mijn mama niet meer boos'

En dan had ik nu een klas vol baby's?
'ja, de jongens baby's in die hoek, en de meisjes in de andere hoek'
'ja en dan moet jij ons voeden Ineke'

Twee kleuters kregen een gesprek over de kinderenwagen waar ik dan mee moest wandelen met alle baby's. Alle kinderwagens naast elkaar. Datvond R geen goed idee want dat was het te groot voor de stoep. Het zouden allemaal kinderwagens achter elkaar worden, een soort trein.Dat vonden ze een goed plan.

'Dan gaan we nu huilen'
Een oorverdovend baby's gehuil in de klas

Ze vonden het een goed plan.
Het leek mij een hele uitdaging.



 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten