vrijdag 9 oktober 2015

Raar maar waar

Het is weer kinderboekenweek.
Als je je vakmatig 23 jaar heb beziggehouden met het ontwikkelen van lesmateriaal voor de kinderboekenweek, voor alle scholen in de provincie Utrecht, dan snapt iedereen dat het voor mij een echte feestweek blijft.
Boeken bekijken, boeken lezen, in boeken verdwalen, dat blijf ik stimuleren bij kinderen.
Ook nu ik leerkracht ben in groep 4 merk ik dat ik er mee bezig ben.
Alleen de school waar ik nu werk maakt er niet echt een feest van.

Deze muurkrant heb ik met de groep gemaakt ( ik houd helemaal niet van muurkranten, zijn vaak onleesbare ongeordende dingen) .Maar iedere groep moest er één maken.
Dit is hem geworden.
Alle kinderen hebben nagedacht over wat zij nou raar maar waar vonden...
En daar kwamen zulke leuke dingen uit. Daar kun je vele lessen mee vullen.



Voor wie het niet goed kan lezen:  RAAR MAAR WAAR
- raar dat je uit de buik wordt gegroeid
- waarom bestaat de tweede wereldoorlog?

- waarom hebben meisjes langer haar dan jongens?
- waarom geeft een klok tijd?
- dat jezus bestond
- waarom zijn kinderen klein?
- waarom zijn jongens anders? 
- dat ik niet op mijn kop kan staan
En nog veel meer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten