woensdag 20 april 2016

Juf, als het heel erg lang geleden is

Deze foto plaatste ik al vaker, Ineke in 1968 op kleuterschool Zonnewinde in Alkmaar.
Vandaag liet ik deze foto zien aan een groep kleuters.
Ik vraag dan meestal:

Wat zien jullie?
Een jongen die puzzelt.  
Met misjeskleren.
Er zijn jongens die meisjeskleren mooi vinden dat mag gewoon.
Die puzzel heb ik ook.
Zijn er ook meisjes met kort haar.?
Nee dat niet. 
Wie kent dat meisje?
Opeens ben ik het op de foto. ( jij juf?)
Echt waar?
En het is op deze school.
Nee?
Waar dan?
Een school voor kleuters in  Alkmaar.
Is die school er nog?Nee, die school was heel oud en is afgebroken en op die plek staan nu nieuwe huizen.
Was er een aardbeving?
De school is steen voor steen afgebroken denk ik.
Juf, als het heel heel erg lang geleden is dan kan het ook door de oorlog komen met een bom van de slechteriken.
Zo lang geleden is het nou ook weer niet, ik ben pas 53 jaar.
Echt zo oud?


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten