zaterdag 9 april 2016

Zeeuwse lucht

Afgelopen week verlangde ik erg naar mijn ouders en naar Zeeland.
Dus gingen we vrijdagmiddag om 13.30 uur richting Oost Souburg en reden we vanavond om 19.00 uur weer richting Utrecht, naar huis.
Het was heerlijk. Wat een rijkdom; logeren bij mijn ouders.
En wat deden we zoal?


Een fietstochtje naar Middelburg en langs het kanaal weer terug. Zo heerlijk, fietsen langs het Kanaal door Walcheren. We genoten erg in de mooiste boekwinkel die ik ken (de Drukkerij).
Ik haalde met mijn moeder een gebreide trui uit, maakte er strengen van die later aan de lijn hingen te drogen.
We sorteerden allemaal bolletjes katoen.
We aten heerlijk zelfgemaakte runder ragout met rijst.
We haalden scholfilet bij de visafslag en snuffelden in de kringloop ernaast.

We wandelden over de sluizen in Vlissingen en liepen langs de Westerschelde waar altijd enorme boten passeren. We voerden paardenstekken aan de schapen op die dijk, die schapen kijken dus altijd naar de Westerschelde wat een heerlijke plek om schaap te zijn.

We maakten een groeps-selfie van ons vieren maar ik hield mijn mobiel verkeerd om en toen waren ze mislukt.
We aten een broodje op een geweldige plek op de punt bij sluizen en Westerschelde. 
Ik deed een middagdutje op de bank en mijn moeder in bed, en dronken daarna een bakkie zoals altijd.
Mijn lief fietste nog een keer naar de drukkerij en kocht voor mij een prachtig prentenboek met vogels waarbij ik had staan 'kwijlen' toen we de dag ervoor ook in die boekwinkel waren.
Over dat boek binnenkort meer.
We aten gebakken visjes en dronken nog een bakkie.
We reden naar huis en genieten nu nog na van het fijne korte reisje.

Zoiets en nog veel meer.



2 opmerkingen: